Skolan är nog inte så dum ändå...

sitter i skolan. Slutade klockan 12.00 och direkt efter de så kom kattis och örjan till klassrummet och då hade jag och alexandra våran lilla redovisning för att vi vill ha musiklärarjobbet som projektarbete, men de va tvugna att de vad vi kunde göra och om vi höll måttet för att kunna passa som musiklärare.
Efter vi hade spelat och lärt dem en enkel kanon så kom dem fram till att läraren för klassen vi ska ha i höst ska få vara med och bestämma över oss, om vi får jobbet eller inte.
Vi kan ju men vi kanske inte är så erfarna av att ta hand om barn i mellanstadiet.
Men hallå eller, vi har båda varit ledare för barn i den åldern och det har vi kunnat sköta exemplariskt. varför ska vi inte kunna klara detta.
Antagligen har vi fått jobbet men inte 100% säkert än.
Om vi inte får de så ska jag skriva antingen en bok eller en teater eller något i den stilen.
det kommer bli bra.

Nu sitter jag i biblioteket i skolan och har tråkigt.
läste lite om människans hjärna innan, men eftersom jag inte har något mera att plugga (har egentligen massor, men resten av böckerna är hemma)

att se dig vara så nere och ledsen.
du som alltid är glad,
du som alltid är omringad av massa folk
du som alltid är skolans sötaste kille
du som alltid är en av de få som är sig själv.
du som vågar visa känslor
du som vågar öppna dig för en okänd person
du som får mig att bli ledsen när jag ser dig ledsen.
du som går med huvudet nerböjt och gråten i halsen.
Jag finns här för dig.
Jag lovar!
föralltid!!!

solen skiner idag med,
sitter och lyssnar på lugna favoriter, det var ett tag sedan:D
ÅH!!! de spelar fortfarande mina favoritlåtar, verkligen helt magiskt!!!
Ikväll är det TCB, får se hur det går, har inte spelat på väldigt länge, (2 veckor typ)
ska i allafall gå dit, och kanske om jag har tur så hämtar mamma eller pappa mig.
På onsdag är det dags för konfirmationsläger på Strandgården,
mitt 3:e år som ledare börjar lida mot sitt slut. Är faktiskt ganska tråkigt med tanke på att jag faktiskt gillar detta årets konfirmander lite extra.
dem är så engagerade och vill något med undervisningen.

Nu är det ca 40 minuter kvar till min buss åker från skolan.
detta blev ett långt inlägg...
ha de underbart:D

Kram
// O'boy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0